Trainingen

ONME

Op Naar Marathon Eindhoven

Wat is ONME?
ONME (Op Naar Marathon Eindhoven) is een trainingsprogramma van Eindhoven Atletiek gericht op het tweede weekend van oktober, want dan is Eindhoven het middelpunt van de hardloopwereld en kun je deelnemen aan diverse afstanden tijdens het Eindhoven Marathon weekend.

Wat is het doel van ONME?
Het doel van het ONME traject is fit aan de start verschijnen van de 10 kilometer, de halve marathon, de hele marathon of de estafette marathon.

Hoe proberen we het doel te bereiken?
Onder leiding van ervaren trainers van Eindhoven Atletiek train je op basis van gerichte trainingsschema’s voor de grote dag in oktober. Dit doe je samen met andere enthousiaste lopers van je eigen niveau. Tijdens het trainingsprogramma zijn er een aantal tussentijdse testmomenten waarbij je je vooruitgang kunt meten.

Trainingsmomenten
Iedere zaterdag (10.00 uur) is er een centrale ONME training. De rest van de week zijn er dagelijks trainingen. In overleg met de trainers ga je bekijken wat voor jou de ideale tijden/groepen zijn om mee te trainen.

De kosten
De kosten voor het ONME 2018 programma bedragen €95,– voor niet-leden van Eindhoven Atletiek. Voor leden is de deelname aan het programma gratis. Door lid te worden van Eindhoven Atletiek kun je dus ook meedoen aan het ONME traject. De contributiekosten zijn €40 per kwartaal. Verder betaal je eenmalig een (jaarlijkse) bijdrage aan de Atletiekunie van €16,80. Besluit je na het ONME traject om geen lid te blijven van Eindhoven Atletiek dan kan je het lidmaatschap eenvoudig opzeggen. Als je dit aan het eind van het derde kwartaal (september) doet, mag je in de eerste twee weken van oktober gewoon het ONME traject afmaken.

Start trainingen
De ONME trainingen starten in mei en wel op zaterdag 12 mei om 10:00 uur vanaf de kantine van Eindhoven Atletiek. Wil je eerder beginnen en vast wat aan je conditie doen? Ook dat is mogelijk!

Fittest
Op vrijdag 11 mei a.s. om 19:00 is de fitttest, deze test is niet verplicht. Bij de fittest worden een aantal voor iedere loper belangrijke zaken bekeken zoals jouw Body Mass Index (BMI, de verhouding tussen lengte en gewicht), jouw vetpercentage en de eenbenige balanstest, de sit-and-reach-test en sit-ups. De test wordt afgesloten met een coopertest, dit is een 12-minutenloop.

Meer informatie en aanmelden
Wil je meer weten stuur dan een mailtje naar onme@eindhovenatletiek.nl .
Aanmelden voor het ONME traject kan via hetzelfde mail adres. In dat geval willen we je vragen om vast iets meer over jezelf te vertellen. Wat is je doel in oktober, hoe zit het met je loopervaring,  hoe vaak wil je trainen per week, heb je een blessure historie, etc.. Na ontvangst van jouw bericht zal een trainer direct contact met je opnemen.