Jeugdtrainingen vanaf 29 april

Jeugdtrainingen vanaf 29 april

Vanaf woensdag 29 april beginnen we weer met het verzorgen van trainingen voor de jeugd tot en met 18 jaar, zoals op 21 april door de overheid is toegestaan. We hebben ons bij de opzet van de trainingen laten leiden door het protocol zoals dat door de Atletiekunie en het NOC-NSF is opgezet en waarvan enkele elementen ook hier zijn overgenomen. Het uitgebreidere protocol is op de site van de Atletiekunie te vinden.

Pupillentrainingen

De trainingen voor de pupillen zijn op dezelfde dagen en dezelfde tijden als voorheen, dus op maandag en op donderdag van 18:00 tot 19:00. Deze trainingen worden gecoördineerd door Leon Classen en ouders hebben hierover via email al informatie ontvangen. Een paar punten daaruit:

  • Ouders mogen niet op het sportpark aanwezig zijn, dus als kinderen gebracht en gehaald worden dan gaat dat via het ‘kiss & ride’ principe.
  • Trainers zullen de kinderen opvangen bij het afzetpunt en na de training daar naartoe begeleiden
  • Pupillen hoeven onderling tijdens de training niet de anderhalve meter afstand te houden. Ze moeten deze afstand wel houden tot de trainers.

Om deze pupillentrainingen houden we 30 minuten ruimte zodat we tijd hebben voor het wisselen van de groepen en de trainers

Juniorentrainingen

De trainingen van de junioren (junioren D t/m 18-jarige junioren A) vinden plaats onder het 1,5m protocol, dat wil zeggen dat junioren onderling en trainers gedurende de gehele training (en daarvoor en daarna) anderhalve meter afstand houden.

Omdat we de trainingstijden van de pupillen nu moeten vermijden en niet alle juniorentrainers inzetbaar zijn zullen we de komende weken flexibel moeten zijn met wie waar traint. Alle junioren t/m 18 jaar zijn dus welkom bij de juniorentrainingen die we aanbieden, al hebben we ook groepen waar b.v. de jongere junioren zich het meest thuis zullen voelen.

DagTijdTrainingTrainers
Maandag19:30-21:00Algemene training juniorenCyriel Heijink, Robert Bervoets, Bas Caljouw
Maandag19:30-20:30Krachttraining voor junioren (vanaf 11 mei)Henri de Haas
Dinsdag19:00-20:30Sprinttraining juniorenArjan Timmers
Dinsdag19:00-20:30Milatraining juniorenAd Peeters
Dinsdag19:00-20:30Werptraining junioren Joe Salmon, Frans Klep
Woensdag19:00-20:30Hordentraining voor juniorenMarcel Roosen
Woensdag19:00-20:30Algemene training juniorenDenny en Monique Kreekel
Donderdag19:30-21:00Sprinttraining juniorenArjan Timmers
Donderdag19:30-21:00Milatraining juniorenAd Peeters
Donderdag19:30-21:00Werptraining junioren Joe Salmon, Frans Klep
Zaterdag10:00-11:30Algemene training junioren en wat A-pupillenCyriel Heijink, Bas Caljouw, Frans Klep

Naast deze trainingen zijn er nog twee trainingsgroepen die op de baan trainen zonder daarbij direct met andere groepen in aanraking te komen. Ook in deze twee groepen mogen natuurlijk alleen junioren jonger dan 19 jaar meedoen.

  • Sprinttraining door Erwin Mortier, op maandag van 16:00 tot 17:30 en op vrijdag van 14:00 tot 15:30
  • Milatraining door Ton Verbaandert, op dinsdag van 17:30 tot 19:00

In afspraak met de gemeente zijn net als bij de pupillen ook bij trainingen van de junioren ouders niet welkom op het sportpark.

Algemene opmerkingen

Het gebouw inclusief kantine en kleedruimtes blijft gesloten. Er is wel één toilet open. Kom dus in sportkleding naar de baan (neem wel b.v. een extra jas mee voor na de training), zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest en als je iets wilt drinken tijdens de training moet je dat zelf vanaf thuis meenemen.

Voor de junioren: kom pas 10 minuten voor de training, maar kom wel op tijd.

Ter verduidelijking: alleen buitentrainingen zijn toegestaan. Het gebruik van de krachtruimte of de ruimte van Sportplein Eindhoven valt daar niet onder. Deze blijven gesloten. Ook mag er alleen getraind worden op de tijden zoals die zijn afgesproken onder begeleiding van de trainers zoals die zijn gemeld en dan alleen door jeugd van maximaal 18 jaar. Voor sporters vanaf 19 jaar is het sportpark inclusief atletiekbaan nog steeds gesloten. Ook ouders zijn niet welkom op het sportpark (dit geldt voor alle sportparken).

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen

Voor iedereen – pupillen, junioren, trainers, ouders, bestuur, commissieleden – gelden nog steeds de algemene regels:

  • Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts.
  • Houd 1,5 meter afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar).
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Ga voordat je naar de club vertrekt, thuis naar het toilet.
  • Was voorafgaand aan je training je handen met zeep of desinfectans, minimaal 20 seconden.
  • Was de handen met zeep of desinfectans als je handen vuil zijn; na het aanraken van objecten waar veel mensen aanzitten (bijvoorbeeld deurknoppen); na een toiletbezoek; na hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus.
  • Vermijd het aanraken van je gezicht.
  • Schud geen handen.
Geplaatst in Actueel, Nieuws, Nieuws jeugd, Nieuws pupillen, Trainingen